Wat kun je van het gesprek verwachten?

Tijdens het intakegesprek maken we kennis met elkaar. Onze consulent vertelt je wat je tijdens je bevalling en in de kraamweek van Naviva kunt verwachten. Maar zij is vooral benieuwd naar jou. Wat zijn jouw wensen voor de kraamweek? Zijn er bijzonderheden waar onze kraamverzorgende rekening mee kan houden? Hoe kan zij jullie zo goed mogelijk op weg helpen?

Huisbezoek

Ben je voor het eerst in verwachting? Dan komt onze consulent bij je thuis*. Ze neemt graag de tijd om je vragen te beantwoorden en je wensen te noteren. Ze loopt de gemaakte afspraken met je door. Als je het prettig vindt, kan zij samen met jou kijken naar de babykamer. Ze checkt of de belangrijke spulletjes aanwezig zijn en geeft je tips en advies. Het huisbezoek is absoluut niet bedoeld als ‘controle’ van jou en jouw situatie. Zie het gesprek als een uitgebreide persoonlijke kennismaking tussen jou en Naviva Kraamzorg.

Telefonische intake

Bij een tweede of volgende zwangerschap houden we in principe een intakegesprek via videobellen. Onze consulent vertelt je kort wat Naviva voor je doet. Je weet immers al wat je in de kraamweek kunt verwachten. Wij zijn daarom vooral benieuwd naar jouw wensen, bijzonderheden en situatie. Wat kan Naviva doen om jou een onvergetelijke kraamweek te bezorgen? Het beeldbel-kennismakingsgesprek duurt ongeveer een half uur.

Hoe bereid ik me voor op de intake?

Veel onderwerpen komen natuurlijk vanzelf aan bod tijdens het intakegesprek. Schrijf de vragen of zorgen die je hebt alvast op. Daarnaast is het goed om onze Nieuw Leven app te downloaden en te bekijken. Deze bereid je alvast goed voor op wat komen gaat. Onze consulent zal ook vragen of je de hulpmiddelen voor de thuisbevalling en kraamtijd al in huis hebt. Lees hier meer over de hulpmiddelen en hoe je ze kunt bestellen en het kraampakket.