We bieden je de volgende vormen van digitale zorg:
- Nieuw Leven app
Naviva heeft een eigen app: Nieuw Leven. Als cliënt van Naviva krijg je volledige toegang tot de app. Je volgt je zwangerschap van week tot week en krijgt waardevolle en betrouwbare informatie in de vorm van artikelen, video’s en handige checklijsten. In de kraamweek krijg je via de app dagelijks video’s en artikelen aangeboden. Ze helpen je met het optimaal herstellen van de bevalling en alles rondom de verzorging van je kindje. Ook voor de eerste zes weken na de kraamweek bevat Nieuw Leven waardevolle informatie. Lees hier meer over Nieuw Leven.
- E-consult
Het e-consult is een afspraak via beeldbellen met een kraamverzorgende van Naviva in de kraamweek. We plannen een e-consult op de momenten dat er geen kraamverzorgende bij je thuis is. Bijvoorbeeld eind van de middag of begin van de ochtend (als je kraamverzorgende geen hele dag (meer) komt. Of op dag 9 en 10, als de fysieke kraamzorg is afgesloten, maar je vast nog vragen hebt. Tijdens een e-consult checkt onze kraamverzorgende hoe het met jou en je kindje gaat. Je krijgt advies, instructies, antwoord op je vragen en een luisterend oor. Lees er hier meer over.
Waarom wordt gebruikgemaakt van digitale zorg?
Met digitale zorg bieden we een waardevolle bijdrage aan het versterken van jullie empowerment. Maar liefst 91% van de cliënten geeft aan meer zelfvertrouwen te hebben na afloop van het e-consult. Een e-consult biedt de mogelijkheid om je ook van zorg te voorzien buiten de uren van de kraamverzorgende bij jou thuis, waardoor we efficiënter kunnen omgaan met de inzet van zorg.
Hoe werkt de Nieuw Leven app?
Je vindt de Nieuw Leven app in de Playstore en Apple Store. Als je aanmelding bij Naviva is bevestigd, ontvang je een mail met daarin een uitnodiging om de app te downloaden en te gebruiken. Met Nieuw Leven heb je toegang tot honderden artikelen, filmpjes en checklijsten en beleef je optimaal voorbereid je zwangerschap, bevalling en kraamweek. Bovendien is de app een superhandig naslagwerk om de voorlichting, adviezen en instructies van je kraamverzorgende terug te kijken. Zo weet je altijd wat je moet doen. Wel zo fijn!
Hoe werkt het e-consult?
We overleggen met jou wanneer we e-consulten inzetten. Ook kun je zelf een e-consult aanvragen via de Nieuw Leven app. Je ontvangt een mail met daarin de afspraakbevestiging en een link naar het e-consult. Op het afgesproken tijdstip klik je op de link en log je automatisch in via een veilige beeldbelverbinding. Vervolgens houden we het e-consult. De gemaakte afspraken en uitgebrachte adviezen uit het e-consult, lees je na afloop terug in je digitale dossier. Een e-consult wordt vergoed met 1 uur kraamzorg. Je betaalt daarover geen eigen bijdrage.
Vragen of opmerkingen?
Heb je vragen of opmerkingen over onze digitale zorgverlening? Dan kun je altijd contact opnemen met onze Klantenservice. Bel ons op 088 – 7777 666 of mail naar [email protected]. Neem contact op met je eigen zorgverzekeraar voor vragen over je polis of algemene vragen over de inzet van digitale zorg.