Geruststelling

Anne: ‘Ik heb het idee dat veel mensen nog torenhoge en best wel traditionele verwachtingen hebben over hun kraamweek. Ze willen in de watten gelegd worden en helemaal verzorgd worden. Bij mij was dat anders. Ik wist dat het druk was in de kraamzorg en dat er te weinig personeel was. Ik verwachtte dus niet te veel. Ik wilde vooral goede zorg en bij Naviva stelde het me gerust dat ik in drukke periodes altijd nog online ondersteuning kon krijgen. Uiteindelijk heeft Naviva mijn verwachtingen meer dan overtroffen!’

Prefecte timing

‘Esther, onze kraamverzorgende, is t/m dag 7 bij ons thuis geweest. Dat was heel fijn. Op dag 3 kon ze alleen ’s ochtends komen en kregen we ’s middags een e-consult. Perfecte timing, want die middag moest Theije spugen en daalde zijn temperatuur. We vonden dat best wel spannend. Esther had ons wel verteld wat we moesten doen als Theije niet op temperatuur was, maar het was voor ons heel prettig om toch ook even met de e-consulent te overleggen: doen we de juiste dingen en kunnen we nog meer doen? Henny, onze e-consulent, heeft ons goed geholpen en veel onzekerheid weggehaald. Wat heel fijn was, was dat ze bevestigde dat we goed bezig waren. Ze vulde eigenlijk precies aan wat Esther al had verteld. Henny zei: dit is hoe we het nu gaan doen en morgen overleggen jullie met Esther over het vervolg’. Dat was duidelijk en geruststellend.’

Nog even checken

‘Gelukkig ging het al snel weer goed met Theije. We genoten van de kraamweek, leerden hoe we hem in bad moesten doen, hoe we moesten voeden en kregen les in babymassage. Op dag 7 namen we afscheid van Esther. Maar nog niet van Naviva, want we hadden nog twee e-consulten op de planning staan: op dag 8 en 10. De vragen die we hadden, schreven we van tevoren op, zodat we ze niet vergaten. Fijn om op die manier nog even wat dingen te checken. Theije was bijvoorbeeld zijn navelstompje nog niet verloren. Tijdens het e-consult konden we vragen wat normaal was en waar we op moesten letten. Ook had ik nog wat vragen over de borstvoeding. Op sommige vragen had ik al antwoord gekregen via de Nieuw leven app, maar mijn vraag was iets te specifiek, dus beter om even met een deskundige te spreken. Henny heeft me goed kunnen helpen, zodat ik weer verder kon. Op dag 10 sloten we samen met Henny ons dossier af met het gevoel: het is goed zo, de zorg is klaar.’

Lees hier meer over het e-consult bij Naviva.